Xerox, 'silinebilir kağıt' adını verdiği buluşunu ilk kez 27 Eylül-12 Ekim 2008 tarihleri arasında A.B.D.'nin Chicago'daki Millennium Park'ta gerçekleştirilen, WIRED NextFest fuarında sergiledi. Global ölçekteki yeniliklerin tüm dünyaya tanıtıldığı bu etkinlikte, başta ‘silinebilir kağıt' buluşu olmak üzere Xerox'un diğer doküman yönetimi yazılımları ve yenilikleri yoğun ilgi gördü.
Duyurulduğu ilk günden itibaren kamuoyunda çok ses getiren ve dünyaca ünlü TIME dergisi tarafından 2007 yılının en iyi buluşları arasında gösterilen ‘silinebilir kağıt' buluşu, Xerox'un Kanada'daki AR-GE Merkezi ve Palo Alto'daki ünlü PARC AR-GE Merkezi'nin ortak çalışmasının bir sonucu olarak ortaya çıktı. Gelecekteki kağıt tüketim anlayışını değiştirebileceği gözüyle bakılan bu teknoloji, geçici olarak var olacak görüntüler yaratmanın yöntemlerini ararken bulundu. Çalışmalar ilerlerken "tamam şimdi bulduk" denilen nokta, belli miktar dalga boylarında ışık alan parçaların renk değiştirdikleri ve belli bir süre sonra kendiliğinden ortadan kayboldukları an oldu. İnsanoğlu bu noktadan hareket ederek, şu an için kendisini 16-24 saat arasında silen, defalarca tekrar kullanılabilen "silinebilir kağıt" buluşu ile tanışmış oldu.
Xerox'un yaptırdığı araştırmalar, ofis çalışanlarının bir iş günü içinde basmış oldukları kağıt dokümanlarının yüzde 45'ini çöpe attıklarını gösteriyor. Xerox'un iş analistleri, insanların bilgi üretimi ve paylaşımı için bilgisayarları kullanmasına rağmen, bir bilginin okunması ve incelenmesi işini kağıt üzerinde yapmayı tercih ettiklerini belirtiyor. Bilgileri kağıt üzerinde okumanın insanlara rahatlık verdiğini söyleyen uzmanlar, bunun kağıt tüketimini azaltmada önemli bir engel teşkil ettiğini de öne sürüyorlar. Uzmanlar tarafından ‘silinebilir kağıt' buluşunun, en azından insanların yaşadığı bu çelişkiyi ortadan kaldıracağı ve daha az kağıt tüketilmesine yardımcı olacağı belirtiliyor.
Konu ile ilgili bir değerlendirmede bulunan Xerox'un Keşif ve Teknoloji Grubu Başkanı (CIO) Sophie Vandebroek, "Xerox olarak, dünyada yenilikçiliğin öncüsü ve bilgi çağının önemli mimarlarından biri olduk. Yıllardır yaptığımız yenilikler ile birlikte insanların ve kurumların birbirleriyle olan bilgi alış veriş biçimlerini değiştirdik ve değiştirmeye de devam ediyoruz" dedi. Xerox'un rekabet ortamında ayakta kalabilmek için değil, teknoloji geliştirme misyonundan dolayı inovasyona önem verdiğini belirten Sophie Vandebroek, "Bu fuarda tanıttığımız teknolojiler, sadece müşterilerimizin işlerini kolaylaştırmıyor, dünyamızın daha yaşanabilir ve kaynaklarımızın daha sürdürülebilir olmasını da sağlıyor" şeklinde konuştu.
Wired NextFest fuarında, Xerox'un tanıttığı yeniliklerden bazıları, yakın bir geçmişte yeni bir buluş olarak kamuoyuna duyurulan teknolojilerdi. Bunlar arasında sahte belgeciliğe karşı geliştirilen, çıplak gözle görülemeyen yazı fontu "Microtext" ile bir belgenin orijinalliğini gösteren ve sadece "floresan" ışıkta görülebilen gizli yazı ve şifrelerle basılmasını sağlayan "Floresan Yazı" yazılımı yer aldı. Patenti sadece Xerox'a ait, katı mum halinde olan ve makine içinde eriyerek mürekkep haline gelen, geriye atık bir malzeme bırakmayan "katı mürekkep" teknolojisi de bu yenilikler arasında boy gösterdi. Bununla birlikte, toner üretiminde kullanılan suyun yüzde 90 oranında arıtılmasını sağlayan "sarmal su filtresi" adlı su arıtma teknolojisi, Xerox'un sergilediği yenilikler arasında en dikkat çekici olanlardı.
Xerox, Uzakdoğu yapılanması Fuji Xerox'la beraber her yıl ortalama 1.5 milyar dolarlık bir kaynağı AR-GE çalışmalarına ayırıyor. Xerox'un bünyesinde 5.000 bilim adamı bulunuyor ve A.B.D, Kanada ve Avrupa'da yer alan AR-GE laboratuvarlarında, iş uygulamaları, elektro mekanik sistemler, dijital görüntüleme, bilgisayar, renk bilimi ve baskı teknolojileri alanlarında araştırmalar yapılıyor.
0 yorum:
Yorum Gönder