14 Şubat 2009 Cumartesi

Facebook ve Google Alkolden Medet Umuyor

Azalan reklam gelirleri yeni müşteri arayışları artarken, bugüne kadar tepki toplayan ve tanıtımı engellenen alkollü ürünler satan markalara gün doğdu.


Yeni yıl için reklam bütçesini oluşturan dünyaca ünlü sosyalleşme sitesi Facebook, yeni uygulamalar için oluşturduğu yazılım ile farklı alkollü içecek markalarının tanıtımını yapacak. Düzenlenen yeni uygulamalarda yasal prosedürler de göz önünde bulundurulacak ve 21 yaş altı gençlerin bu uygulamaları kullanması engellenecek.

Bu yeni iş alanından faydalanacak olan sadece Facebook’da değil. Küresel krizin yaşandığı şu günlerde Google alkollü içecekler pazarından faydalanmayı aklına koydu. 3 mühendislik ofisini kapatacağını ve 100 kişiyi işten çıkaracağını açıklayan Google politikasını değiştirerek sayfalarında alkollü reklamlarına yer verecek. Yeni karar şirkette şimdiden kabul görmüş durumda. NBA’de saha kenarında kullanılmasına izin verilmeyen likör reklamları Google’de yerini almış durumda Bununla birlikte ilk ilanlar arasında bira firmalarının reklamları da yer alıyor.

ABD’de alkollü içeklerin tanımında rahatlayan mecra sadece internette değil. Ağırlaşan ekonomik koşullar ve medya sektöründe yaşanan sıkıntılar ile yerel televizyon kanallarında kapılarını alkol üreticilerine açmış durumda. Geçtiğimiz hafta yayınlanan Grammy Müzik ödüllerini seyreden 14 eyalet Absolut Vodka reklamlarını da seyretti.

0 yorum:

Yorum Gönder